Numatic Harry HHR200A zwart, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Numatic Harry HHR200A zwart, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dave 22-11-2015

Ik snap niet hoe dit ding aan zulke goede reviews komt. Ik heb deze gekocht omdat ik een hond had (inmiddels overleden) en zwarte vloerbedekking. Hij doet het niks beter dan mijn ruim 20 jaar oude Miele. De Hairo brush gebruik ik niet meer. Deze is na een half jaar gebruik al de helft van zijn haren kwijt. Hij werkte op zich wel (beter dan de gewone zuigmond) tegen hondenharen. De stofzuiger heeft 2 standen en gaat na uitschakelen steeds terug op halve kracht; irritant. Wie wil er nu op halve kracht zuigen? De buis gaat vrij makkelijk uit elkaar (zit niet vergrendeld), waardoor ik hem regelmatig verlies tijdens het zuigen. De kabelhaspel is handbediend, zonder veer, dus gaat niet automatisch naar binnen zoals bij alle andere stofzuigers. Pluspuntje; de zak is vrij groot, dus die hoef je niet vaak te wisselen. Kortom; matig voor een best dure stofzuiger. Ik zou zeggen; kijk naar een losse 'hondenhaarborstel' als je last hebt van haren op je tapijt

Anna101 31-05-2013

Ik heb de roze "hetty" uitvoering van deze stofzuiger al 3 jaar in gebruik naar volle tevredenheid!! We hebben een labrador dus alle dagen stofzuigen. Goede stofzuiger zonder al te veel extra's functies(die vaak het eerst kapot gaan)Zij doet wat ze moet doen :-)

Ariane 46 01-05-2013

Heb deze stofzuiger nu een paar dagen. Ben in het bezit van een labrador en een golden retriever. Heb nog nooit een stofzuiger gehad die zo ontzettend goed de haren opzuigt van de kleden. Helemaal geweldig! De kleden zijn weer heel erg schoon! Heb voor die tijd 2 Miele stofzuigers gehad maar geen een deed het zo goed als Harry.

TASCHA1970 14-02-2013

ik heb deze stofzuiger net gekocht want een paar jaar geleden had ik er ook zo'n eentje maar heb die weggedaan toen mijn oudste hond stierf en die had hem flink gebeten, ik kocht toen een aeg, maar dat was een miskoop en staat nu boven in mijn slaapkamer en Harry staat hier beneden, de hond die ik nog heb laat toch de stofzuiger met rust, Harry is ideaal als je dieren hebt en zeer binnenkort krijg ik een pup er bij, dus met honden en katten haren is het heel erg makkelijk

Amby 08-11-2012

Even een update van de review van juli. De stofzuiger doet het nog steeds fantastisch. Onze kat is er niet bang van, mogelijk door het weinige geluid, of misschien is onze kat gewoon onverstoorbaar. Ook de stofzak hebben we nog niet hoeven vervangen sinds de aanschaf. We zuigen dan ook maar eens in de week, maar het formaat van de zak draagt hier natuurlijk ook aan bij. Al met al ben ik zeer tevreden met deze aankoop, en heb totaal geen spijt!

Tinus075 25-09-2012

Ik heb deze stofzuiger een week nu in bezit en hij bevalt echt super. ik heb verschillende stofzuigers gehad, van Miele slede tot Philips stofzakloze stofzuiger. Ik heb zelfs een Philips robotstofzuiger in mijn bezit. Maar 1 ding weet ik zeker deze wint van alle stofzuigers.
misschien is het wel de eenvoud. het nadeel van de slede stofzuiger is dat hij log en groot is, oog verminderde de zuigkracht als de zak vol was(Miele). De stofzakloze stofzuiger is een uitkomst. Hij is compact en geen stofzak. Even alles legen en uitkloppen en hij kan er weer tegen. Het nadeel is na een jaar zijn alle filters verstopt dus even naar de 'Handyman'en nieuwe filters halen á €120. toch wel een beetje duur. en dan sta je zelf ook nohg in de stof als je alles leegt (Philips). En dan de robotstofzuiger. die erg goed werkt maar meer een roller is die alles inslikt. Nou ja alles, papiertjes, bladers, plastic, ect ect dat gaat niet. en met huisdieren (hond, kat, grasparkiet) komt hij echt te kort(Philips).
En deze stofzuiger heeft tot nu toe alleen maar voordelen. Hij is compact, de dieren borstel werkt echt goed (op de bank), de zuigkracht is ruim vodoende en dan heeft hij nog een 'turbo' stand, hij is stil en heeft een enorme stofzak waar je (volgen zeggen een maand mee kan doen).
Ik ben tevreden en zou iedereen zo een stofzuiger aanraden!

Amby 14-07-2012

Terwijl er al heel veel reviews zijn over de Henry en de Hetty, staat er nog niks over deze Harry. En op zich is dat ook niet erg, want in feite zijn het allemaal dezelfde stofzuigers. Het enige voordeel is dat 'dierenvriend' Harry wordt geleverd met een extra borstel om makkelijk haren te verwijderen, en dat voor dezelfde prijs als de Henry en de Hetty! Dus, als je huisdieren hebt en een groene stofzuiger niet erg vindt, dan is deze zeker te prefereren boven de andere Numatics! Ik kreeg er vanwege een actie ook nog een Hetty spraymop bij, tel uit je winst!

Harry is niet perfect, de telescoopbuis vind ik een beetje gammel voor zo'n duur apparaat. Maar verder ben ik vol lof:

+ Maakt weinig herrie
+ Voldoende hulpstukken (waaronder 2 zuigmonden)
+ Goede zuigkracht ondanks het lage wattage
+ Grote en betaalbare stofzuigerzakken (er worden 4 stuks bij de stofzuiger geleverd overigens)
+ Onwijs lang snoer, en een handmatig oprolmechanisme wat langer meegaat dan een automatische

Duurzaamheid is overigens precies de reden dat ik voor Numatic heb gekozen. Dat dit apparaat pas na 20 jaar stuk gaat bij sommige mensen verbaast me niets. Mijn moeder heeft ook al zo'n 15 jaar een Henry en 10 jaar een George (waterzuiger). Ze doen het beide altijd nog prima, ondanks een huishouden met meerdere honden en katten. Of mijn nieuwe huisgenoot het ook zo lang gaat redden weet je natuurlijk nooit, maar ik heb zeker goede hoop.